اتفاقهای از پیش برنامهریزی نشده نه تنها همیشه در زندگی انسانها که در سرنوشت و موجودیت شرکتها و سازمانها نقش تعیین کنندهای داشته و خواهند داشت. معتقدم آژانس روابط عمومی پرسش نیز به عنوان آژانس تخصصی ارائه کننده خدمات روابط عمومی از این قاعده مستثنی نیست. موسسه «پرسش» که نامش کوتاه شده پویندگان راز ستاره شمال است سال ۱۳۹۱ با هدف و رویکردی مشخص برای فعالیت در حوزه رسانه متولد شد. اگرچه موسسه پرسش موجودیت خود را با انتشار ماهنامه پیوست در عرصه رسانههای تخصصی کشور تثبیت کرده بود اما با گذشت چندین ماه از آغاز فعالیتش از سوی دوستی با پیشنهاد ارائه خدمات در حوزه روابط عمومی مواجه شد. این پیشنهاد از سمت حمیدرضا نیکدل برای ارائه خدمات روابط عمومی به کمپانی HTC مطرح شد. در واقع ارائه خدمات روابط عمومی به کمپانی اچتیسی باعث تولد آژانس روابط عمومی پرسش در موسسه پرسش شد.
آژانس روابط عمومی پرسش دو ویژگی اختصاصی و یگانه دارد که فعالیت و موجودیتش را در این عرصه شاید بیهمتا میکند. همانگونه که اشاره کردم شروع فعالیت پرسش پیآر با یک شرکت بینالمللی آغاز میشود و دوم اینکه پرسش پیآر به دلیل رویکرد و تخصص موسسانش (محمدباقر اثنی عشری، مجتبی محمودی، آرش برهمند، مهرک محمودی) که سالها فعالیت در حوزه رسانه داشتهاند رویکردی کاملا رسانهای است که با شناخت کارکرد و نقش رسانه در ایران همراه است.
از همین رو ارائه خدمات روابط عمومی ذیل موضوع تبلیغات یا بازاریابی قرار نگرفت بلکه به عنوان مفهومی اولویتدار و مستقل شناخته شد چنانکه آژانس پرسش پیآر در نزدیک به یک دهه فعالیت خود توانسته است جایگاه خود را به عنوان یک آژانس تخصصی که فقط خدمات روابط عمومی ارائه میدهد و نه خدمات تبلیغات و بازاریابی تثبیت کند. تجربه ارائه خدمات روابط عمومی به یک شرکت بین المللی و آشنایی با فرایندها، اصول و دیسپلینهای جهانی این حوزه، باعث انتخاب پرسش پیآر به عنوان آژانس روابط عمومی از سوی کمپانی جهانی سامسونگ شد؛ چنانکه این همکاری از سال ۱۳۹۵ آغاز و تاکنون ادامه دارد.
تجربه ارائه خدمات به شرکتهای بین اللملی، به پرسش پیآر کمک کرد تا خدمات خود را در تمامی بخشهای پیآر، شامل مدیریت اکانت، مشاوره و راهبری، تهیه، تولید و توزیع محتوا، مدیریت بحرانهای رسانهای و برگزاری نشستهای رسانهای و مانیتورینگ و پایش رسانههای آنلاین و آفلاین، طبق ادبیات جهانی توسعه و ادامه دهد. از همین رو تاکنون خدمات روابط عمومی پرسش پیآر به صورت بسته کامل و دربرگیرنده تمامی نیازهای مشتریان، به آنها ارائه شده است. مشتریانی که اکنون نه تنها شرکتهای بزرگ، صاحب نام و اعتبار فعال در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند بلکه برندهای صاحب نامی در عرصه صنایع غذایی (برند کاله) صنایع شوینده (برند پرسیل) حوزه بانکداری (بلوبانک) واپراتوهای ارتباطی (همراه اول و ایرانسل) هستند که از خدمات پرسش پیآر در طول یک دهه گذشته استفاده کردهاند.
اگرچه اتفاقهای برنامهریزی نشده میتواند مسیرهای تازهای نه تنها پیش روی انسانها بلکه شرکتها بگذارد اما قطعا توسعه و تدوام فعالیت در ارائه خدمات اتفاقی نیست و ماحصل برنامهریزی و تجربههایی است که انسانها و شرکتها در طول حیات خود بدست میآورند.
آژانس روابط عمومی پرسش هوشمندانه با برنامهریزی و تمرکز بر تجربیاتش مسیر توسعه و ارائه خدمات به مشتریانش را پیگیری میکند.